FAQ’s

Inkopen? Dat kunnen we toch allemaal zelf?.

Inkopen? Dat kunnen we toch allemaal zelf?.

Iedereen koopt in. Op kleine schaal en op grote schaal. Want wat is nu eigenlijk klein en wat is groot? Als je een artikel koopt dat te koop staat voor € 11,- en je spreekt een prijs af van € 10,- per stuk. Dan kún je tevreden zijn.

Maar stel, onbewust koop je in het hele jaar maar liefst zo’n 20.000 stuks. En dan heeft die kleine inkoop ineens een waarde van € 200.000,-! Dan is het zeker de moeite waard eens goed te kijken naar deze inkoop. Met een goede onderhandeling is er veel mogelijk.Euro's

Dat doe ik zelf wel even….

Ik hoor u zeggen “dat doe ik zelf wel”. Maar is dat wel een verstandige keuze? U gaat dat doen naast uw reguliere werk. Werk dat al veel tijd en energie vergt. Werk waar u waarschijnlijk zeer goed in bent. Maar bent u óók zo’n goede onderhandelaar? Weet u uw leverancier te overtuigen akkoord te gaan met úw wensen?

Korting!!korting

Korting vragen kan iedereen! Maar mogelijk zit de winst niet in een “uitgeknepen” leverancier die zich dito gaat gedragen. Meer waarschijnlijk is dat die uitgeknepen prijs resulteert in een minder goede kwaliteit, een slechtere afwerking of levertijden die niet meer zeker zijn.

Mogelijk zit uw winst in een snellere levertijd, of in een hogere kwaliteit voor dezelfde prijs. Misschien levert meer flexibiliteit bij uw leverancier u meer op, kan uw leverancier een deel voor u opslaan of bied een betalingstermijn waarbij u minder lang hoeft voor te financieren u de lucht, die u nodig bent.

 

Inkoop professional?overleg2

Is het niet verstandig hiervoor een buitenstaander, een inkoop professional in te zetten? Iemand die samen met u naar de strategische punten kijkt. Die samen met u bepaald waar uw belangen liggen. Die dan samen met u een haalbaar en gedegen inkoopplan maakt. Die de onderhandelingen namens u voert. Contracten voorbereid, afspraken maakt die uiteindelijk wél de gewenste resultaten tot gevolg hebben.

Duur?

U denk dat dat veel kosten met zich meebrengt? Dat het resultaat niet opweegt tegen de kosten van een échte inkoper? U bent van mening dat u te klein bent om betere afspraken te maken?

Neem contact met ons op! Onze inkoop professionals zijn ook part time in te zetten, of tegen een vooraf overeengekomen totaalprijs, of ….

Wij denken graag met u mee om uw inkoopdoelen te realiseren, want Iedereen heeft recht op een gedegen inkoop!

 

logistiekNaast inkoop kunnen wij u mogelijk ook van dienst zijn met onze logistieke services.


Inkoop specialist beschikbaar!

Heeft uw organisatie (tijdelijk) behoefte aan ondersteuning op het gebied van Inkoop, Contractbeheer of optimalisatie van uw Inkoop?deals

Onze Senior Manager Purchasing & Logistics is de sleutel naar uw succes!

Hij is hoger geschoold, met een technische achtergrond en is in het bezit van NEVI en is APICS CPIM gecertificeerd.

Hij heeft ervaring binnen diverse branches,  zoals: Industrie (Oil & Gas, Suiker en Aardappel; FOOD), Elektrotechnische Dienstverlening, Multidisciplinaire Project Inkoop en Logistiek Management.

 

Bent u op zoek, hebt u tijdelijke capaciteit nodig? Neem contact met ons op!

Project inkoop

Uw organisatie scoort een mooi project. Een uitdagend project met een aantal complexe inkoopdelen. Uw eigen inkoop afdeling heeft echter niet direct capaciteit om deze inkoop snel op te pakken. Wij wél!

Uw-Leverancier kan u hierbij helpen. Onze project inkopers kunnen bij u op locatie of vanuit ons eigen kantoor (delen) van de inkoop behoefte voorzien.

Leveranciers evaluatie

Wij zoeken, op basis van de voorgeschreven specificaties,  voor u naar de best passende leverancier. Wij stellen een evaluatierapport voor u op waarin wij u adviseren in uw keuze. Met dit evaluatierapport kunt u zelf de afweging maken welke leverancier het beste past binnen uw eigen organisatie. Indien u wenst kunnen wij hiervoor het inkoopcontract opstellen en via uw inkoop organisatie deze onderdelen of diensten inkopen.

Kleine inkoopdelen/leveranciers

In ieder project komen inkoopdelen voor welke voor uw organisatie eenmalig zijn. Of leveranciers waar u normaliter geen zaken doet. Ook hier kunnen wij u in ondersteunen. Wij kopen de goederen in en leveren die, met een vooraf overeengekomen fee, aan u door. Het voordeel voor u is dat deze leveranciers geen vervuiling in uw ERP systeem veroorzaken. Uiteindelijk dienen de leveranciersgegevens ingevoerd en onderhouden te worden. Door gebruik te maken van Uw-Leverancier is dit niet nodig.

U ziet! Uw-Leverancier is flexibel en voordelig!

Uw Leverancier in de media

De kwartaal uitgave van FC Groningen is weer uitgegeven. Ook Uw-Leverancier heeft deze uitgave van harte gesteund!

fc groningen

 

Comments are closed.